Przejdź do treści
Strona główna » O kampanii

O kampanii

Pomysł na kampanię społeczną

„Borderline #kuZrozumieniuiAkceptacji

Dlaczego akurat

zrozumienie i akceptacja?

Zaburzenie osobowości borderline wiąże się z cierpieniem zarówno osoby z tym zaburzeniem, jak i jej bliskich, otoczenia. Zachowania i reakcje emocjonalne osób z BPD (ang. borderline personality disorder) często są niezrozumiałe dla otoczenia i wydają się nie mieć obiektywnych przyczyn. Brak lub niewystarczający poziom wiedzy na temat borderline sprawia, że osoby z tym rozpoznaniem często są stygmatyzowane i oskarżane o intencjonalność swoich działań. To nasila objawy BPD i sprawia, że osoby z borderline czują się jeszcze bardziej niezrozumiane i odrzucone, a ryzyko podjęcia przez nie próby samobójczej wzrasta.

Osoby z borderline bardzo pragną miłości, bliskości, zrozumienia oraz akceptacji, lecz często zamiast tego spotykają się z odrzuceniem, niezrozumieniem czy wręcz stygmatyzacją.

Zależy nam, aby przez podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa na temat zaburzenia borderline, zwiększył się poziom zrozumienia specyficznych problemów wynikających z borderline oraz zrozumienia dla trudności, z jakimi zmagają się osoby z BPD. Jednocześnie nie usprawiedliwiając i nie zwalniając osób z zaburzeniem z odpowiedzialności za własne życie i zachowanie.

Dążymy do tego, aby ludzie będący w relacjach z osobami z borderline mogli powiedzieć:

„wiem, czym jest borderline; rozumiem, że pewne problemy wynikają z zaburzonej osobowości, a nie tego, że jesteś złym człowiekiem; znam mechanizmy, które wpływają na destrukcyjne, raniące zachowania i choć nie akceptuję tych zachowań oraz stawiam ci granice, akceptuję i szanuję ciebie jako osobę”.

Zaś osoby z zaburzeniem borderline nie były dyskryminowane i stygmatyzowane z powodu diagnozy. By miały świadomość, że BPD można skutecznie leczyć i uzyskać odpowiednią dla siebie pomoc.

W 2022 roku przeprowadziliśmy ankietę na temat

znajomości borderline

Zależy nam, aby kampania była zrealizowana

w duchu „evidence based”

Oznacza to, że dokładamy wszelkich starań, aby przekazywane przez nas informacje były zgodne z aktualnym stanem wiedzy opartej m.in. na wynikach opublikowanych badań naukowych.

Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy ekspertów zajmujących się zawodowo problematyką zaburzenia osobowości z pogranicza. Sprawdź:

Naszą inicjatywę zdecydowały się wesprzeć również organizacje pozarządowe, które wśród swoich celów statutowych mają popularyzację wiedzy na temat zaburzeń osobowości, psychoterapii oraz działania antystygmatyzacyjne.

Podobnie jak Komitet Naukowy będą one czuwać nad warstwą merytoryczną kampanii, dzielić się z nami swoim doświadczeniem i wiedzą. Zobacz:

Organizatorem Kampanii Społecznej jest

Fundacja zPogranicza

Działania promocyjne oraz komunikacyjne realizuje WSPÓŁORGANIZATOR KAMPANII

PR Hub

PR Hub to firma konsultingowa świadcząca usługi z obszaru public relations i public affairs. Jednym z istotnych obszarów działalności agencji jest budowa oraz realizacja projektów edukacyjnych dotyczących zdrowia człowieka, w czym wspiera ją strategiczna współpraca z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

W portfolio PR Hub znajdują się znane i cenione projekty, m.in. „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, „Dobre Zboże”, „Fruit Juice Matters”.

W 2020 r. sondażem „bezpieczeństwa żywności” agencja uruchomiła własne projekty badawcze. Wyniki tego badania zaprezentowane zostały na jednym z najważniejszych wydarzeń skierowanych do środowiska dietetycznego – Narodowym Kongresie Żywieniowym organizowanym przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy.

jeśli nie wiesz

czym jest borderline

Dowiedz się więcej

Wybierz odpowiedni dział. Borderline dotyczy:
MNIE
OSOBIŚCIE
MOJEGO
BLISKIEGO
MOJEGO
PACJENTA
Skip to content